Na een toch wat lange vakantie
waren we weer blij om naar de klas te komen.
Door de gedrevenheid in de klas
bleek toch dat we elkaar gemist hadden.💗
We verwelkomden Robbe, Cézanne en Oskar-Lou
die zich vrij vlug op hun gemak voelden.
Er was meteen een klik.
Playmobil maakt de speelkriebels los.
Onze kroon schilderen nav de verjaardag van Cis.
De winkel werd met verpakkingen aangevuld.
Deze keer is het alleen een afhaalpunt😉
want het betalen werd nog wel eens vergeten...
De poppenhoek werd beetje anders ingericht
met meer lichtinval.
Kijken en afwachten...
ze speelden er mooi samen.
Nour had weer haar koffertje mee met een doorzichtig deksel.
Welke stenen zijn doorzichtig en welke niet ?
In deze doos is het echt een gezellig momentje
aan de lichtbak.
Rougui bracht haar rolschaatsen mee.
We spreken af dat we ook hier steeds een helm aan doen.
Lex' lievelingskleur is roze.
Dit lichtje van Lex is zowel rood als blauw.
Het lijkt wel roze licht...
We zagen het flitsen in de kring.
We testen verschillende lichtjes uit in het snoezelbed.
We ervaren dat er te veel licht is van de zon
om de lichtjes goed te kunnen zien.
De zon scheen deze week vaak in onze kring.
Sommige zaten in de schaduw
anderen hadden last van het zonlicht.
We doen telkens het licht uit in de klas
als de zon schijnt.
We hingen 3 lakens om wat schaduw te scheppen.
We ontdekken plots het silhouet van ons snoezelbed.
Waar zie je goed door en waar is het een schaduw ?
We merkten het steeds veranderende schouwspel
door het opgaan van de zon.
"Ik ben ook aan deze kant !".
De schaduw valt op beide kanten van het doek.We bootsen het popje na.
Wij zijn zijn schaduw.
We hadden niet elke morgen volle zon.
Dus ook minder schaduw...
De lichtjes kwamen wel meer tot hun recht.
In een donker hoekje ontdekten we het effect van licht.
Nu snappen we ook dat we in het verkeer
beter opvallen met licht en/fluo.
Donker is niet altijd even leuk...
Lieze is nog moe...
Gesprek over slaaprituelen en nog moe zijn 's morgens...
Sint wil ook soms niet uit zijn bed...
We zien ze goed op de lichtbak.
Een ketting maken.
Alice maakte ook een ketting.
En dit is een leeuw van Feyza.
Het klikt in elkaar.
Alice bracht clickx mee.
Die zijn hard om in elkaar te klikken.
We bewonderen de grotere kleuters
die hier al weken mee vlot mee aan de slag gaan
want wij gaven en het vlug op.
Astor geeft niet op en maakt een trap.
Seth werkte op de zolder met papa.
Hoe geraak je daar boven ?
We zagen dat Kyria de ladder nodig had
om de lakens (weer)op te hangen.
We wilden ook weer eens op de ladder klimmen.
Koekoek, wie zie ik daar ?
Het snoezelbed heeft ook een ladder.
Of is het een trap ?
De ladder werpt ook een schaduw af.
"De ladder is zwart!"
We ervaren dat trappen klimmen
best rustig en voorzichtig gebeurt...
Niet overhaast.
En om de beurt...
Dit huisje heeft een trap.
We doen weer een visueel kimspel
maar met lichtjes.
Hoe kunnen de popjes op het dak geraken ?
Zwart-witte poes gespot.
Zwart masker.
Wit masker.
Ze gebruikte de diertjes van onze kentekens.
We raden het geluid, beluisteren het dan en bootsen het na.
We waren soms verwonderd over het geluid...
Soms verwachten we een luid gebrul
en blijkt het dier juist heel stil.
We lezen vaak in de kring.
Soms is het stil
soms ook niet😏
Lieze ging naar de bib
en vond een leuk boek over geluid en licht.
Jammer genoeg kunnen we nu niet naar de bib met de klas...
We spelen piano zoals de beer.
Soms lichte aanslag=stil.
Soms als een echte beer=luid.
Harmonie.
Samen spelen in de letterlijke zin is een dagelijkse oefening.
We hebben geen viool in de klas.
Deze gitaar doet dienst als viool.
Nog een beetje oefenen en je komt er wel.
Tot het klikt.😉
We spelen gitaar met verf.
Dat klinkt stil he ?
We sluiten de week af met een verstopraadselspel.
Wie is verstopt ?
Hoe heten de nieuwe kindjes ook alweer ?
Het boek van Lieze lazen we opnieuw
maar met een lichtje als schijnwerper.
Zoals in het boek.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten