Er lag een sneeuwtapijt toen we maandag aan kwamen op school.
We bleven wat langer buiten met alle kleuters.
Elsa van Rougui is klaar met sneeuw toveren.
De batterij werkt niet meer...
We zien elke dag een deel sneeuw smelten door de zon...
Lieze weet het verschil nog tussen sneeuw en regen.
We halen er ons onderzoekje bij over sneeuw en ijs.
Waar smelt het het snelst ?
Welk kindje zit verstopt onder het laken ?
We toveren hem weer tevoorschijn.
Zij is nu niet meer verstopt in mama's buik.😊
We vullen ons blad aan met de verschillende gezinsvormen.
We zien enkele gezinnen groeien.
We duffelen ons warm in nu het zo koud is.
Enkele kinderen dragen sneeuwlaarzen.
Wat is het verschil met regenlaarzen ?
We voelen het letterlijk met onze tenen aan...
Gelukkig konden we weer eens naar de bib.
Het is nu weer afgelast...
Binnen konden we de verwarming lager zetten.
Buiten was het echter heel koud...
Cis ging naar een vakantiehuisje en maakte een grote sneeuwpop.
De sneeuw in de tuin was niet zo geschikt.
We maakten sneeuwpoppen uit plasticine.
Celine toonde voor hoe je een sneeuwpop maakt.
"Zijn die nu onder de sneeuw ?"
De touwen werden nu gebruikt om creaties te maken.
Dit is Chase.
Wat doet een politiehond ?
We vragen het aan Heide.
Deze auto moet getakeld worden.
Heeft die een lekke band ?
Ada vertelde dat ze eens een lekke band hadden.
Ze moesten toen naar Garage Gust.
Wat is een band ?
We rollen en tollen met verschillende banden.
We merken dat een wiel zwaarder weegt
en dat de band eigenlijk rond een wiel zit.
Ik vond ze thuis en nam ze deze week mee.
Ze draaien zoals de windmolens buiten.
Cézanne bracht Maya mee.
Waar zijn de bijen in de winter ?
We vroegen het aan Eva.
Eline vond een dode vogel.
We waren erg aangeslagen...
Wat zou er gebeurd zijn ?
Zoek 2 dezelfde.
Welk dier is dit van Ro ?
Eenhoorns, hofdames en Pippi Langkous.
De leeuwen, de vos en de ezel.
Onze superhelden.
Minnie omringd door de professor en de politie.
We werkten ons project vogels af.
om de kinderen en de werking te leren kennen.
Zij komt na de krokusvakantie de klas ondersteunen.
Ons gedicht van de poëzieweek was ook over vogels.
Elke groep werkte een gedicht uit.
"Die pluim is van een ekster."
Lex bracht een kaleidoscoop mee.
Truien met vogels.
Dit boek van Lieze lazen we voor
op woensdag midden op de dag.
Dat is het midden van de schoolweek.
Wat is het verschil tussen dag en nacht ?
Wat is in het midden ?
Rosanne ging naar de oogarts.
Haar ene oogje moet een beetje "oefenen".
Elke dag mag ze na de kring haar pleister op dit blad kleven.
Deze kleurenfilters geven een gekleurd licht.
Als je er door kijkt is alles gekleurd.
Hij verwarde het met een vergrootglas en een verrekijker.
Ik zie niks meer !
Alice bezeerde zich aan de bank.Dat was niet leuk.
Rosanne is de leeuwenkoningin.
Woont die in een kasteel ?
We kleuren en schilderen een plaat van de Schouwburg in Kortrijk.
Deze wordt in de krokusvakantie geprojecteerd op de gevel.
Seth en Layvin zijn fier op hun dino's.
Een slang ?
Een draak ?
Een dino ?
Poppenkastverhaal verzinnen met de draken,
de dino, de prinses en de bijtjes.
Anna bracht een stift mee.
Hoe kleur je met een stift ?
Dopje op na gebruik !
Deze prinsessen wonen in een kasteel.
Rougui bracht cd's mee om op te dansen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten