We startten de Wereldwaterdag met de regendruppeldans.
Wat stond daar in ?
We gaan wandelen op zoek naar drinkwater.
Even de verkeersregels herhalen.
We schrokken toch wel dat 1 kindje op de 10
geen proper water heeft om te drinken.
zoals aangegeven op het plannetje.
Veel mensen moeten zo ver lopen om proper water te vinden.
De moed zonk bij enkele al in de schoenen.😀
Ze liepen een eindje met ons mee
in een rij achter elkaar.👍
Hoe moeten we dat doen ?
dachten enkele dapperen onder ons.
Een verkeersdrempel.
De ene bestuurder kent de betekenis er van
de andere niet...
Gelukkig zien ze ons goed met onze fluojas aan !
Missie volbracht !
We ervaarden eens wat dorst hebben betekent.
Goede voornemens ?
Over waterverspilling zijn we het eens nu.😀
Paloma bracht een boek mee over de vervuiling in de zee.
We schrokken toch wel dat niet iedereen zo goed zorgt voor de natuur
en willen daar verandering in brengen.
We zien op de wereldbol dat het meeste water zeewater is.
Daarom heet die ook blauwe planeet.
Maar dat kan je niet drinken...
We zoeken waterdieren.
Water wordt blauw en soms groen weergegeven in boeken.
Maar we zagen aan de fles dat water kleurloos is.
We maken een ecologische voetafdruk.
Want het maakte wel indruk op ons...
We willen een mooie toekomst.
Kiele kiele...
Hoe springen we om met water
nu we onze handen zo vaak moeten wassen ?
En het papiergebruik ?
Wat doet dit met onze bomen ?
Het is zo stijf als een stok.
Het speelgoed komt tot leven in dit filmpje.
Deze parels zijn van hout of van plastic.Patroon volgen GROEN BLAUW GROEN BLAUW.
We vullen het steeds aan zodra er zich iets aandient.
Is dit een konijn of een haas ?
Druifjes op stokje prikken.
We maakten een afscheidskadootje voor juf Manon
We hebben een taakje bij.
Plantjes water geven.
Tasnim en Nour plukken regelmatig bloemen langs de weg.
Moet deze ook water krijgen ?
Rougui bracht honing mee.
We vonden op dit spel terug wie dat graag eet.
Maar hoe smaakt honing ?
We proefden eens van een andere soort.
We vonden een dode bij in de klas.
Vorige week vloog er ook een in de klas.
Ada bracht een mooie kever mee.
We keken onze ogen uit !
We zochten op de computer welke kever het was.
Najwa maakte een lieveheersbeestje voor onze klas.
Bedankt !
Er kruipt wel eens een spin door de klas.
Hilariteit alom.
Zomaar !
Er vloog een hommel binnen langs de openstaande deur.
We lieten hem weer buiten langs het raam.
Er vloog zelfs een vlinder binnen.Wat zagen wij op de wandeling ?
We zoeken het verschil op tussen een konijn en een haas.
Lieze vroeg zich af of de beer snorharen had.
Zoja, waar dienen die dan voor ?
Iedereen is welkom.
We wilden ook graag volgende week kampen bouwen...
Ruzie of misverstanden uitpraten helpt.
Wat betekent SAMEN voor jou
krijgt elke week weer een nieuwe betekenis.
Druifjes op stokje prikken.
We sluiten deze week gezellig af
met een hapje.
De tollen en tandwielen uittesten van Oskar-Lou.
die na de Paasvakantie weer vervangen wordt door juf Sofie.
We begonnen aan ons paasmandje...
We zullen nog moeten afwachten wanneer we paaseieren krijgen...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten