We wilden graag verder werken rond water-zee-water.
We gingen aan de slag met wat maandag meegebracht werd nl.
bootjes, schelpen, zandvormen, boeken, stenen, zwembanden,
emmer en schep, gieter, pluim van een meeuw, duikboot, zwemvliezen,
slakken uit een vijver, hengelspel, pop-it,...
Astor ging naar een museum.
We stelden onze spullen tentoon als in een museum.
We richtten het huisje als zwemhoek in.
Zeedieren en boten.
Zand overscheppen naar een kleinere bak
zodat we dicht bij de klas kunnen spelen.
Het rijk van de zeemeerminnen.
Memory van vissen.
Schaduwspel over de zee.
Zwembanden en strandballen oppompen.
Welke pomp is het meest geschikt ?
We voelen de kou...
Met icecubes in water.
Hoelang duurt het eer het smelt ?
Ijsblokjes maken.
om haar lunch fris te houden.
Ijsblokjes naar elkaar laten glijden.
We vergelijken het proefje van in de winter met sneeuw.
Gratis kalender van de brandweer.
We testen de duikboot van Lieze uit
tussen de ijsblokken.
We kregen een ijsje voor Ro's verjaardag.
en moest dan in de oven.
Net als deze bal van Mats.
Stickeebal.
Waar blijft die best aan "kleven" ?
Magneethengelspel.
Of afkoelen met coolpacks en een waterschilderij.
Deze piraat heeft geen schip.
Hoe lossen we dit op ?
Pop-its en bubbelplastiek maken het geluid van waterdruppels.Gezelschapsspel.
Wat eet de krab ?
lieten we weer vrij in onze poel.
We gooien wat takken over de omheining om mee te bouwen in het bos.
Cézanne had muziekfragmenten mee van "De Notenkraker."
Na een verhaal uitbeelden bekeken we ook enkele fragmenten uit de musical
en dansten mee met sjaaltjes.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten