donderdag 10 juni 2021

Week 7 tot 11 juni.

We wilden graag verder werken rond water-zee-water.

We gingen aan de slag met wat maandag meegebracht werd nl.

bootjes, schelpen, zandvormen, boeken, stenen, zwembanden,

emmer en schep, gieter, pluim van een meeuw, duikboot, zwemvliezen,

slakken uit een vijver, hengelspel, pop-it,...























Astor ging naar een museum.
We stelden onze spullen tentoon als in een museum.




We richtten het huisje als zwemhoek in.






































Zeedieren en boten.

















Zand overscheppen naar een kleinere bak 

zodat we dicht bij de klas kunnen spelen.














Het rijk van de zeemeerminnen.













Memory van vissen.
Schaduwspel over de zee.






Zwembanden en strandballen oppompen.
Welke pomp is het meest geschikt ?











En er mee spelen.











Met deze temperaturen lijkt een ijsje wel heerlijk.











Wat is het verschil tussen de koelkast en de diepvries ?
We voelen de kou...




Voelen aan ontdooide en bevroren icecubs.





Met icecubes in water.
Hoelang duurt het eer het smelt ?





Ijsblokjes maken.

Ada heeft koelelementen in haar koeltas
om haar lunch fris te houden.







Ijsblokjes naar elkaar laten glijden.








We vergelijken het proefje van in de winter met sneeuw.

We testen de duikboot van Lieze uit
tussen de ijsblokken.










Gratis kalender van de brandweer.

We kregen een ijsje voor Ro's verjaardag.

Deze pizza van Mats was eerst bevroren
en moest dan in de oven.




Lekkere ijsjes op de sokken van Felix.


Creaties met ijslollystokjes.





Na een ijsje heb je plakkerige handen.
Net als deze bal van Mats.
Stickeebal. 
Waar blijft die best aan "kleven" ?



Welke stickeez moeten in de koelkast ?





Magneethengelspel.





Ro bracht ook een hengelspel mee.




Zandschilderij.





Of afkoelen met coolpacks en een waterschilderij.











Deze piraat heeft geen schip.
Hoe lossen we dit op ?

We verplaatsen de zwemhoek eens naar buiten.













Toen het weer te warm werd
gingen we weer binnen "zwemmen".







Pop-its en bubbelplastiek maken het geluid van waterdruppels.




Gezelschapsspel.









Wat eet de krab ?

















Kettingen maken door schakels aan elkaar te haken.










De zoetwaterslakken van Rosanne
lieten we weer vrij in onze poel.
























We gooien wat takken over de omheining om mee te bouwen in het bos.


























Cézanne had muziekfragmenten mee van "De Notenkraker."




Na een verhaal uitbeelden bekeken we ook enkele fragmenten uit de musical
en dansten mee met sjaaltjes.
















Liedjes over de zee.


We spelen elke middag in de koelte.


































Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  klik hier voor de nieuwe blog 2021-2022